Dag 11: Mesa Verde - Arches, Utah

6 september 2018 - Arches National Park, Utah, Verenigde Staten

Vandaag verruilen wij de groene bergtoppen van Mesa Verde voor de rode rotspartijen van Arches National Park. Een rit van 2,5 uur.

Wanneer wij de staat Utah binnenrijden verbazen wij ons over het snel veranderende landschap. Hier is alles rood en van steen. Voor de ingang van Arches National Park staat een rij met auto’s, het is hier een stuk drukker dan dat het in Mesa Verde was. Het is hier erg heet. Het is niet voor niks dat de camping van vandaag zich Devil’s Garden laat noemen.

Na binnenkomst rijden wij de route door het park en stoppen bij de meeste hoogtepunten die veelal uit rotspilaren en - bogen bestaan. Het is erg vreemd hoe de natuur het landschap gevormd heeft, soms lijken de blokken wel op elkaar gestapeld.

Na onze eerste kennismaking met Arches besluiten wij om even te relaxen op de camping. Het is hier echter zo heet dat er weinig relaxt aan is. Wel krijgen wij nog even bezoek van een grondeekhoorn, een heel grappig beestje. Wij besluiten om nog even te gaan kijken  in Moab, het nabijgelegen stadje. Hier wat gedronken bij Eddie McStiffs.

Rond het eind van de middag keren wij terug naar Arches om de Delicate Arch trail te doen. Dit is een wandeltocht van bijna 5 km (heen en terug). Het is een barbaarse en helse tocht met flinke beklimmen over rotsen (en liters water), maar de Delicate Arch is het waard. Wat een bizar grote boog. Zo rond zonsondergang is het beste moment om de boog te bekijken, strak gepland! :p

Ook de afdaling na de hand is weer een flinke opgave, maar ook dit gaat ons goed af.

Bij terugkomst op de camping zien wij weer drie herten, heel vreemd want er is hier bijna geen begroeiing. Nu nog even eten en relaxen, morgen door naar Capitol Reef National Park.