Dag 13: Capitol Reef - Bryce Canyon, Utah

8 september 2018 - Kanab, Utah, Verenigde Staten

Wij vervolgen onze route langs, wat op het internet althans vermeld wordt, de mooiste weg van de Verenigde Staten: Highway 12.

De weg kronkelt tussen de groene bossen van Dixie National Forest door. Dit landschap wordt afgewisseld door rode en grijze rotsformaties. Wij doen ruim 3 uur over een afstand van ongeveer 100 mijl, dit vanwege de vele bergen in dit gebied. Ook zien wij veel loslopende (black angus) koeien langs de wegen, oppassen dus!

Onderweg, midden tussen de bergen, komen wij een “coffeehouse”. tegen. Eindelijk eens goede koffie in plaats van alle slappe troep die bij de benzinestations verkocht wordt! In de zon genieten wij van ons bakkie.

Wij vervolgen de highway 12 richting Bryce Canyon. Het landschap gaat langzaam over naar rode rotspartijen en pilaren.

Wanneer we aankomen bij Bryce city valt de enorme commercie ons wat tegen. Het is zo druk in dit nationale park dat het afgeraden wordt om met eigen vervoer het park in te gaan. Hierdoor nemen wij de shuttlebus. Iedere 10 minuten is er bij ieder punt een bus beschikbaar. Zo kun je wat kiekjes maken en direct de volgende bus pakken. Erg Amerikaans!

Omdat wij de afgelopen dagen al veel mijlen / km’s gemaakt hebben besluiten we om vandaag niet een lange tocht te maken. Morgen en overmorgen staat Zion National Park op het programma en hier zijn veel mooie tochten te doen.

Vanaf Bryce Canyon rijden wij door richting Zion. Omdat het ons niet lukt een goede camping te vinden rijden wij door naar Kanab, een half uurtje voorbij Zion. Onderweg eten wij nog even bij Ho-Made. Hier dachten wij twee bescheiden appetizers te nemen; Chili Fries en Cowboys Corn Balls. Helaas komen kleine porties hier niet voor en krijgen wij een gigantisch bord patat met bonen, gehakt, ui en een enorme laag kaas.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Karel en Dinie:
    11 september 2018
    Mooie foto's en mooi verslag. Ook heel herkenbaar. Kleine porties niet in Amerika.
    Jaren geleden waren wíj slechts 1 week in Amerika en wij waren compleet overvoerd, konden geen eten meer zien.
    Fijne reis nog en vooral lekker genieten.
  2. Johannes:
    11 september 2018
    En nu snel door naar Las Vegas om te trouwen ???!!!!!
  3. M.Roufs:
    11 september 2018
    Niet zonder ons wil wel een feestje 🤣🤣🤣.