Dag 14&15: Kanab - Zion, Utah

10 september 2018 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Na een wat onrustige nacht, wij hadden in Kanab namelijk een plekje pal aan de weg, vertrekken wij naar Zion National Park.

Na een half uurtje rijden zijn wij bij de ingang van het park. Blijkt dat wij nog 15$ extra moeten betalen om een tunnel door te mogen, we zijn te breed waardoor de andere kant voor ons moet wachten. Dat schept verwachtingen! Maar helaas, de tunnel blijkt niet erg boeiend.

Het is nog een eind slingeren door het park voordat we bij de camping aankomen. Omdat wij een plekje in het park zelf hebben weten te bemachtigen, slapen we vlakbij het bezoekerscentrum. Dit op loopafstand van te shuttlebussen  en toch volledige rust tussen de bossen.

Na de lunch besluiten we even te relaxen in- en bij het bergriviertje dat hier naast de campground loopt. De temperatuur is inmiddels opgelopen tot 36 graden. Strijdlustig als wij zijn besluiten we toch in de aanhangwagen van een shuttlebus te stappen richting de wandeltochten. We besluiten de Riverside trail te combineren met “The Narrows” een wandeltocht door de rivier. Natte voetjes dus!

Onderweg, nog op het droge, komen we veel eekhoorns tegen. Deze zijn zo gewend aan se toeristen dat ze nog net niet op je springen.

We vervolgen onze tocht en komen aan bij de Narrows. Een sterk stromende rivier tussen een enorme bergklif. Vanwege de hoogte, de schaduw en het water is de temperatuur hier een stuk aangenamer. Na een flink stuk manoeuvreren over en door gladde stenen en sterke stroming (dit lukt goed door onze bergschoenen!) vinden we het wel prima. De volledige Narrows tocht duurt meer dan acht uur en inmiddels koelen we flink af doordat onze voeten continue onder water zijn. Hierdoor houden we het na iets meer dan anderhalf uur voor gezien en keren terug richting de pendelbus. Met de stroming mee leggen wij de terugweg een stuk sneller af! Al met al toch nog 9km gelopen.

We sluiten de dag af met een drankje bij ons kampvuur. Hopen dat onze schoenen wat willen drogen!

De volgende ochtend worden we gewekt door grazende herten naast onze camper. Na het ontbijt pakken wij de pendelbus om  wat hoogtepunten te bekijken. Ondertussen drogen onze bergschoenen.

We doen 3 korte wandelingen. Wheeping Rock, Lower Emerald Pools (waterval) en Court of the Patriarchs (uitzichtpunt op 3 hoge bergtoppen) Al met al lopen we weer 9km. We zien nog wilde kalkoenen, gelukkig voor hun is het nog geen Thanksgiving! De avond sluiten we weer af met een kampvuur.