Dag 16: Zion - Page, Arizona

11 september 2018 - Page, Arizona, Verenigde Staten

In de ochtend stoppen wij in Zion nog voor de “Canyon overlook trail”. Een korte tocht waarbij je naar boven klimt voor een volledig overzicht over de Zion vallei.

Omdat dit een korte tocht was dachten wij dit wel op gympies aan te kunnen. Gladheid en het klimmen over rotsen viel echter flink tegen!

Verder was het zo’n dag dat je in de auto zit, overal en nergens stopt en aan het eind van de dag denkt: “Wat hebben we vandaag eigenlijk allemaal gedaan”.

Onderweg stoppen wij nog bij Horseshoe bend, een bijzonder hoefijzervormige bocht die de Colorado River maakt, 6km ten zuiden van Page. Het is hier erg toeristisch. Ook worden er bussen vol Aziaten afgezet die met lange mouwen en regenpakken en paraplu’s de 2,4km retourwandeling maken. Dit bij 35 graden!

Ook het zoeken van een camping schiet niet echt op. Uiteindelijk lukt het ons nog een plekje te vinden nabij Lake Powell, een gigantisch meer dat wordt gevormd door de Glen Canyondam, in de Coloradoriver.