Dag 17&18: Page - Grand Canyon, Arizona

13 september 2018 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Vandaag rijden wij van Page naar de south rim van Grand Canyon, zo’n 3 uur rijden.

Onderweg rijden we door een Navajo reservaat. De armoede hier is schrikwekkend. Allemaal vergane woonwagens en krotten die voor huizen door moeten gaan. Onderweg stoppen we bij een tankstation en om ons heen lopen meerdere zwerfhonden langs de straat. Het contrast in dit land blijft verbazingwekkend.

Wanneer we aankomen bij de Grand Canyon is voornamelijk de omvang van dit geheel erg indrukwekkend, bijna niet te bevatten! Niet alleen de omvang van de canyon is indrukwekkend, ook de elanden zijn hier een stuk groter dan de herten die wij tot op heden hebben gezien!

Om dit geheel eens wat nader te inspecteren besluiten wij om een helikoptervlucht over de Grand Canyon te boeken. We kunnen eind van de middag direct terecht.

Omdat wij wat vroeg ter plekke zijn mogen wij een kwartier eerder als verwacht al vertrekken. Geen tijd om ons goed voor te bereiden dus, misschien maar goed ook want het is toch best wel spannend!

Wanneer wij in de gordels zitten klinkt heel toepasselijk 3 little birds van Bob Marley door onze koptelefoons: “Baby don’t worry about a thing, cause every little thing is gonna be allright!”

Er staat veel wind en de helikopter schudt en beeft behoorlijk. Desalniettemin is het een heel bijzondere ervaring en een prachtige vlucht over de Grand Canyon en het Kaibab (Hasan twee broodjes!) Forest. Het uitzicht is spectaculair en vanuit de lucht krijg je pas een idee van de gigantische omvang. Wij terug naar de camping. De avond nog even relaxen!

De volgende ochtend gaan er eropuit om met de pendelbussen de uitzichtpunten van de Grand Canyon af te tikken. Hierna de middag nog even relaxen op de camping in de zon. Iets wat we tot op heden nog maar weinig hebben gedaan.

Na het avondeten nog even fikkie stoken en chillen. Morgen een lange rit (4,5 uur) naar Las Vegas!

1. Annie Verhaaf:
    14 september 2018
    Zo mooi
  2. Johannes:
    14 september 2018
    Jullie verslaggeving is populair !! De Maaskantjes zijn ook al enthousiast en volgen jullie ook !!
  3. Karel en Dinie:
    15 september 2018