Dag 22&23: Bishop - Yosemite National Park

18 september 2018 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Vanuit Bishop rijden wij verder naar Yosemite National Park. Een ritje van slechts 200km. Onze navigatie geeft echter meer dan 3 uur aan, dat belooft wat..

Vanuit Bishop rijden wij al snel de bergen van de Sierra Nevada binnen. Kijkende naar de bergtoppen om ons heen kan ons navigatiesysteem weleens gelijk hebben ;)

Na anderhalf uur rijden wij het begin van Yosemite binnen via de Tioga pass. Volgens velen de mooiste bergpas die er is. We zitten inmiddels op 4.000 meter hoogte en de weg slingert mooi tussen de bergtoppen door.

Wanneer wij uitstappen voor wat kiekjes bij een mooi bergmeer worden we verrast door de temperatuur! Het is hier een stuk frisser dan dat het de afgelopen weken is geweest, slechts 25 graden brrrr!

Onderweg maken we nog wat stops voor o.a. de lunch en nog wat foto’s. Eind van de middag bereiken we de camping, Upper Pines Campground. Deze ligt midden in Yosemite. Ons campertje wordt hier omringd door gigantische bomen.

De avond nog wat relaxen, morgen op pad!

De volgende dag lopen wij de Mirror Lake route. Doordat het inmiddels bijna herfst is, is er van het meer helaas niets meer over. Deze is volledig uitgedroogd en zal van het voorjaar (wanneer het sneeuw in de bergen smelt) weer vullen.

Na de lunch besluiten wij om nog wat hoogtepunten te bekijken, o.a. Glacier Point en Bridalveil Fall (waterval). Onderweg naar Glacier Point zien wij veel restanten van de hevige bosbranden die hier de afgelopen maanden hebben gewoed. Grote oppervlaktes aan bomen die eruitzien als afgebrande lucifershoutjes.

Wij hadden niet verwacht om in september nog een waterval te zien, maar bij Bridalveil Fall stroomt er zowaar nog wat water omlaag.

Na het avondeten nog even chillen. Morgen rijden we door naar San Francisco. Dit is opnieuw een lange rit van 4,5 uur.

1. M.Roufs:
    20 september 2018
    Banden onderhand al sliks ?. Kilometer vreters,
    De verhaal schrijver heeft zijn roeping wel gemist had bij de krant moeten werken of een reisblad.

groetjes Diana en Rinie