Dag 8: Santa Rosa - Albuquerque

3 september 2018 - Albuquerque, New Mexico, Verenigde Staten

Na het ontbijt en een bakje koffie verlaten we de camping. In Santa Rosa blijkt een zogeheten natuurwonder te zijn “The Blue Hole”.  Een natuurlijke waterbron die per minuut 3.000 gallon (bijna 12.000 liter) helder water oppompt.De bron is bijna 25 meter diep en er wordt veel in gedoken.

Vervolgens rijden wij verder naar Albuquerque. New Mexico kenmerkt zich door leegte. Enorme vergezichten van bergen, gesteente, zand en als begroeiing wat struikjes. Voor degenen die de serie Breaking Bad hebben gezien.., de omgeving rondom Albuquerque wordt in deze serie goed weergeven.

Albuquerque ligt in een lager gelegen vallei omringt door bergen. Wij dachten dat er een baseball wedstrijd zou zijn, maar aangekomen bij het stadion bleek dit helaas niet het geval.

Vervolgens zijn wij naar het oude centrum van Albuquerque gereden. Dit deel van de stad doet heel Mexicaans aan. Spaanstalige straatnamen, Mexicaanse straatverkopers en ook de winkels worden gerund door Mexicaanse Amerikanen.

Wij gaan naar een restaurantje voor een biertje, ijsthee en Taquitos (een soort Mexicaanse gehakt loempia’s) van tortilla. Naast ons zitten vier Amerikanen, eentje lijkt precies op Walther White (hoofdpersonage in Breaking Bad), helaas zijn wij zo beleefd om hem niet te willen storen voor een foto tijdens de lunch.

In Albuquerque stoppen wij nog even bij een Mexicaanse supermarkt omdat wij een keer wat anders dan de Walmart willen. Wij blijken de enige blanken tussen de Mexicanen..

Na wat aankopen in de giftshop rijden wij naar de camping voor de nacht. Morgen rijden wij naar Mesa Verde, Colorado.

1. Johannes:
    4 september 2018
    Wat hebben jullie gekocht in de gifshop?
  2. Karel en Dinie:
    Mooie foto's !!!