Dag 27: Salinas - Lemon Cove, Californië

22 september 2018 - Lemon Cove, California, Verenigde Staten

Vandaag laten wij de mistige en frisse kust achter ons en rijden landinwaarts richting Sequoia National Park. Een rit van ongeveer 3,5 uur door enkel agrarisch gebied (ranches met duizenden koeien en zeer veel fruit- / notenbomen). Echter, er moeten ook nog boodschappen gedaan worden en in verband met de omvang van de Walmart lukt dit niet binnen een uur!

Halverwege de middag komen wij aan bij onze camping in Lemon Cove. Er is door ons geen onderzoek gedaan naar de oorsprong van dit plaatsje, maar het vermoeden is dat al de populatie citroenbomen in de omgeving een directe aanleiding is.

Vervolgens is Sequoia National Park nog zo’n uur rijden vanaf de camping. Vanwege reparaties aan het wegdek duurt de reis zelfs nog wat langer.

Het gevolg is dat wij rond half zes bij het hoogtepunt van het park aankomen; de General Sherman, ‘s werelds grootste boom (lengte x omvang).

De enorme bomen die wij zagen in Yosemite National Park staan hier ook tussen de Sequoia-bomen en lijken inmiddels wel lucifershoutjes. Blijkbaar moet alles altijd groot, groter, grootst in Amerika (zo ook de “small coffee” die wij onderweg nuttigen).

Daarna doen wij nog enkele stops in Giant Forrest. De omvang en hoogte van de bomen hier is erg indrukwekkend en zelfs na vier weken Amerika lijken wij hier erg nietig ;)

Morgen rijden wij verder in oostelijke richting landinwaarts. Het is nog niet duidelijk waar we zullen stoppen, dit wordt onderweg bepaald!

1. Karel en Dinie:
    24 september 2018
    Hoi Kevin en Amarins.
    Mooie foto's weer.
    Jullie vakantie is alweer bijna om, geniet dus nog maar lekker.
    Groetjes van ons