Dag 26: San Francisco - Salinas, Californië

21 september 2018 - Salinas, California, Verenigde Staten

Vandaag staat de highway one en de 17mile drive op het programma.

Via de fameuze Golden Gate bridge laten wij San Francisco langzaam achter ons. Dit met de nadruk op langzaam vanwege de verkeersdrukte.

De Highway One is de mooiste kustroute van Noord Amerika en verbindt o.a. Los Angeles met San Francisco.

Wij dalen vandaag deze route af tot en met Monterey. De ruwe kustlijn met rotsen en de ruige zee is een leuke afwisseling met wat wij tot op heden hebben gezien. Onderweg stoppen wij bij een strand en zien hier een grote groep pelikanen op het strand.

Het is inmiddels eind september en hier is men al volop bezig met Halloween. Een goed moment dus om even te stoppen bij een pumpkin patch (veld met pompoenen) Na het aanschaffen van wat vers fruit nemen wij even een kijkje bij deze oranje knikkers.

Wij vervolgen de route en komen bij Monterey. Hier begint de 17 mile drive. Tijdens deze route langs de Pacifische oceaan komen we langs zeer luxe huizen, golfbanen en uitzichtpunten over de oceaan. Ook is dit het decor van de zeer bekende “Lone Pine”.

Vanwege de vele stops met met uitzichten op de zee, cipressen en zeehonden loopt het inmiddels al tegen het einde van de middag. Wij rijden naar Salinas voor de camping. Morgen richting Sequoia National Park.