Dag 28: Lemon Cove - Quartzsite, Arizona

23 september 2018 - Quartzsite, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag is het plan om alvast zo ver mogelijk in de richting van Phoenix (inlever plek van de camper) te rijden.

De navigatie geeft nog 8,5 uur (560 mijl / 900 km) tot Phoenix, dit via Los Angeles. Ondanks de drukte onderweg lukt het ons tot in Arizona te komen. Wij strijken neer in het bijzondere plaatsje Quartzsite. Dit woestijnplekje, in the middle off nowhere, ligt net over de grens vanuit Californië.

In de zomer telt Quartzsite zo’n 3.600 inwoners. In de wintermaanden loopt dit aantal echter op tot 1.000.000 oftewel één miljoen! Wanneer wij het plaatsje binnenrijden begrijpen we al snel hoe dit mogelijk is. Quartzsite kent een gigantische hoeveelheid aan camperplekken. Ook is gratis wildkamperen hier toegestaan.

Gelukkig zijn wij momenteel nog in het zomerseizoen en is het erg rustig in het dorpje. Het lukt ons zowaar een plekje te vinden en dit zonder reserveren! ;)

Nadeel is echter wel Quartzsite in de woestijn ligt en dat de temperaturen hoog zijn. Overdag 41 graden en een verfrissende 26 graden ‘s nachts. Weer slapen in de airco dus!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl