Dag 24&25: Yosemite - San Francisco, Californië

20 september 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanuit Yosemite rijden wij verder naar San Francisco, een rit van 4,5 uur over slechts 200 mijl. De lange reistijd komt voornamelijk door de omvang van Yosemite National Park. Onze camping ligt in de vallei en voordat wij het park verlaten dienen wij nog 1,5 uur lang slingerweggetjes door de bergen te trotseren.

Na enkele uren bereiken wij Berkeley, de voorstad van San Francisco. Via Richmond rijden wij over een gigantisch lange brug (langer dan wij beide ooit hebben gezien) naar San Quentin. Van hier dalen wij af naar, Larkspur, Marin County, iets ten noorden van San Francisco.

Onze camping ligt hier en met een veerboot zijn wij binnen een half uur in San Francisco, ideaal!

Wij bezoeken o.a. Fisherman’s Wharf op pier 39. Vanwege het grote aanbod aan winkeltjes kost dit ons veel tijd. Wij komen zowaar een winkel voor linkshandigen tegen. Helaas probeert deze misbruik te maken van onze gedeelde unieke eigenschap door enorm hoge prijzen te rekenen. Geen aankopen dus!

Wij komen aan bij de pier en vanwege de drukte begrijpen wij al snel dat dit de plek is waar de zeeleeuwen rondhangen. Erg leuk om te zien hoe een groot deel onverstoord ligt te relaxen. Een ander deelt vermaakt het publiek door spelend met elkaar te strijden voor een plek op de vlotten.

Vervolgens pakken wij de bus naar de Golden Gate bridge, het fameuze uithangbord van San Francisco. Wij hebben geluk want het is mooi helder weer (vaak is de brug in mist verhuld).

Na wat foto’s keren wij terug naar de pier om wat te eten bij het Hardrock Café. Wij nemen de laatste boot terug naar Larkspur (21:35).De volgende dag verkennen wij San Francisco wat meer. Wij bezoeken o.a. Chinatown (de grootste Chinese gemeenschap buiten China), Lombard street (de meest bekende straat vanwege steilheid en de slingerbochten) en de painted ladies (de beroemde meerkleurige Victoriaanse huizen). Ook maken wij nog gebruik van de leuke houten cable car’s, die zo kenmerkend zijn voor San Francisco. Ondertussen een stop bij de Cheesecake Factory voor een puntje taart van slechts 1300 calorieën, Jummm!

De tijd gaat sneller dan wij doorhebben en wij moeten helaas alweer aanstalten maken voor onze terugreis met de veerboot. Wij stoppen even snel bij een eetcafé en rijden per bus door naar de boot.

1. Annie Verhaaf:
    22 september 2018
    wist niet dat wij tot het unieke soort hoorde.
  2. Karel en Dinie:
    Leuk reisverslag !!!
  3. Kevin:
    22 september 2018
    “ De mens is het meest rechtshandig. Naar schatting 10 tot 15 procent van de mensheid is linkshandig. “ aldus Wikipedia 😝