Dag 2: Atlanta - Chatsworth, Georgia

28 augustus 2018 - Fort Mountain State Park, Verenigde Staten

Na een goede nachtrust zijn wij erop uit getrokken voor een echt Amerikaans ontbijt bij Rising Rolls.

Hier een oatmeal en een biscuit met ei, ham en kaas gegeten. Daarbij een “bescheiden” medium koffie genomen. In Amerika is een medium koffie blijkbaar een halve liter, volgende keer toch maar een small!

Na het ontbijt uitgecheckt in het hotel en door Uber-chauffeur Jamar naar de verhuurlocatie van Cruise America gebracht. Hier ons campertje opgehaald, de kleinste die er stond!

Over het algemeen rijdt men hier rustig en went het rijden in de camper snel. Onderweg zijn wij gestopt bij de Walmart voor wat eerste boodschapjes. De auto’s en geweren hebben we maar laten staan.

Het kassasysteem in de Walmart is erg bijzonder, de caissière stopt alles in plastic tasjes aan een carrousel. Plastic voldoende hier ;)

Vervolgens zijn we doorgereden naar Chatsworth. Erg veel trailer trash (volgens Kevin) hier in extreem vervallen woonwagens.

Onze eerste overnachting is in het Fort Mountain State Park. Een verafgelegen RV park in de bossen op een berg.

Het is een hele mooie plek, maar wij zijn volledig afgesloten van de buitenwereld. Geen telefoonontvangst of enige vorm van internet!

Aangezien wij begroet worden door allerlei waarschuwingsposters over actieve zwarte beren en de aanwezigheid van Ratel- en andere giftige slangen, is dat best een beetje spannend!

Wij worden direct “welkom” geheten door twee locals die hier een vaste standplaats hebben. Wij staan op een plek waar we volgens hun niet mogen staan, maar het blijkt een misverstand.

Als ons vervolgens gevraagd wordt waar wij vandaan komen en wij met Nederland antwoorden, “Ahh Vikings!”. Het beeld van de wereld van sommige Amerikanen blijft bijzonder.

Erg warm hier, het slapen bovenin de camper is wel even wennen. Misschien dat het morgen beter gaat!

1. Karel en Dinie:
    29 augustus 2018
    Klinkt inderdaad spannend. Ben benieuwd naar jullie volgende verslag, of jullie nog lekker hebben geslapen. Deur op slot!!
    Wij gaan nu slapen, dus welterusten .
    Groetjes 😘
  2. Annie Verhaaf:
    30 augustus 2018
    Mooi verslag . En overal kom je wat anders tegen .Geniet ervan want dat is ook leuk
  3. Elisa:
    30 augustus 2018
    Wat leuk om jullie zo te volgen! Geniet van de prachtige reis!
  4. H Roufs:
    30 augustus 2018
    geniet er van en wij volgen jullie wel groetjes Corry en Hakky
  5. Arno & Michel:
    1 september 2018
    Dat Vikings komt natuurlijk door de baard van Kevin lol.