Dag 7: Weatherford - Santa Rosa, New Mexico

2 september 2018 - Santa Rosa, New Mexico, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn wij al vroeg uit Weatherford vertrokken. We worden hier in de States elke keer redelijk vroeg wakker, misschien omdat het bed niet heel comfortabel is.. Onze volgende stop is Amarillo (Texas), zo’n drie uur rijden over de Innerstate 40.

Rond lunchtijd bereiken wij Amarillo en bezoeken hier het tourist information center. Het is zondag en er is maar weinig geopend.

Wij besluiten een kijkje te gaan nemen bij “The Big Texan Stakehouse”, dit wordt van ver af al met grote billboards aangegeven. Helaas hebben wij zelf net een broodje in de camper gegeten, waardoor wij hier niet zullen lunchen.

Indien je binnen een uur een 72 oz (Google zelf maar even naar het gewicht in gram ;)) dan is deze hier gratis. Bij het restaurant is ook een giftshop en een bar met wat attracties. Het voelt hier echt Texaans aan.

Een paar mile verder zien wij direct langs de snelweg een enorme ranch met duizenden koeien, weten wij direct waar die steaks vandaan komen.

Langs de Innerstate 40 ligt de Cadillac Ranch en wij besluiten hier even een kijkje te gaan nemen. Cadillac Ranch is een openbaar kunstproject gestart in 1974, waarbij 10 cadillac’s ingegraven zijn en bewerkt worden met graffiti. Iedereen die komt mag hier zijn spuitbussen legen.

Toen wij hier arriveerden was er een kleine zandtornado, zag er heel cool uit. Wij begeven ons in de richting van de Cadillacs en een jongen biedt ons zijn spuitbus aan, natuurlijk nemen wij deze aan.

Nadat wij de Cadillacs voorzien hebben van onze creatieve ingevingen hebben wij nog wat foto’s geschoten.

Omdat het nog vroeg in de middag is besluiten wij nog wat mijlen te vreten en door te rijden tot Santa Rosa in New Mexico, na Oklahoma en Texas, de derde staat deze dag! Tevens reizen wij een uur terug in de tijd!

Texas en New Mexico zijn uitgestrekt en leeg. Het landschap varieert van roodgloeiende grond en rotsen tot gras en een soort tafelgebergtes.

Santa Rosa doet in het eerste opzicht nogal vervallen aan. Veel huizen staan leeg en er lopen honden op straat. Tevens zien wij veel Mexicaanse motorrijders die hier rondrijden zonder helm (dit doen ze overal). Het sfeertje voelt een beetje intimiderend aan!

Wij vinden na lang zoeken een camping net buiten de stad en omdat het al laat is besluiten wij wat af te halen bij het restaurant van de camping. Een enorme teleurstelling, waarschijnlijk is zelfs de McDonald’s nog gezonder!

Wij sluiten de dag af met een wijntje voor onze camper en genieten van het uitzicht op de Mexicaanse tuin van de camping.

Morgen een korte reisdag. Wij rijden dan door naar Albuquerque, slechts 115 mijl verderop. Het is morgen Labour day, een nationale feestdag. Het schijnt dat er in Albuquerque verschillende evenementen plaatsvinden, wij zijn benieuwd!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade