Dag 4+5: West Memphis - Mena, Arkansas

31 augustus 2018 - Mena, Verenigde Staten

Na het ontbijt en een bakje koffie verlaten wij de camping en rijden richting Mena in het westen van Arkansas. Opnieuw een lange reisdag, met voor ons beiden een thermobeker vol koffie erbij!

Het oosten- en midden van Arkansas is erg vlak en bebost. Daarnaast ook veel weilanden en leegtes, het rijden hier is bijna een beetje als in Nederland. We worden alleen wel omringd door enorme Amerikaanse trucks.

Zodra we het westelijke deel van Arkansas binnenrijden begint het landschap meer te variëren. Hoge bergen worden afgewisseld met veel groen, moerassen en rivieren.

Wij arriveren rond 14:00 in Mena. Na wat boodschappen bij de lokale kruidenier (Walmart), rijden wij langs bij het bedrijf van Jeff en Denise. De mensen waarbij Amarins, inmiddels 12 jaar geleden, een jaar heeft gewoond. Het bedrijf ziet er nog steeds hetzelfde uit, evenals de mensen. De kinderen van Denise haar dochter zijn er ook bij want die zijn ‘home schooled’.

Denise adviseert ons “The Queen Wilhelmina State Park”, vernoemd naar onze voormalige koningin. Het park ligt in de bergen zo’n 12 mile buiten Mena. Onderweg stoppen wij bij mooie vergezichten.

Er zijn hier enorm veel wandelende takken!!, grote vlinders en errrrg veel libellen.

Na ons geïnstalleerd te hebben op de camping besluiten wij om bij het restaurant van het park te dineren.

Mena, is een zogeheten “dry county” wat wil zeggen dat je er geen alcohol kunt verkrijgen. Tot onze verbazing zien wij op de kaart van het restaurant bier, wijn, sterke drank en cocktails staan.

Zij hebben hier een mooie maas in de wet gevonden en zo komt het dat wij nu lid zijn van de “Queen’s restaurant private club”. De biertjes en de cocktail smaakten ons prima.

Wij worden ermee geconfronteerd dat alles in Amerika groter is, zo ook de insecten. Libelles, spinnen en sprinkhanen zijn hier gigantisch. Ook is Kevin al aangevallen door (denken wij) een kolibrievlinder, kolibries schijnen hier meer te zitten, in het winkeltje bij de ‘lodge’ worden er zelfs voedingsstations voor ze verkocht.

Het is hier overdag erg heet, gelukkig koelt het ‘s avonds flink af omdat we in de bergen zitten.

De volgende ochtend gaan we naar Acorn Highschool. De school waar Amarins destijds heenging. Wij krijgen een rondleiding van de Principal, die uitgebreid de tijd voor ons neemt. Er zijn wat nieuwe gebouwen en wat veranderingen, maar in grote lijnen ziet de school er nog hetzelfde uit als toen.

Wij komen ook nog drie docenten tegen die Amarins les hebben gegeven. Er worden herinneringen opgehaald aan het schooljaar en ze vinden het heel bijzonder dat wij de school komen bezoeken.

Na de rondleiding rijden we naar de plaatselijke McDonalds voor WiFi toegang.  Het lukt ons om met 0 calorieën de Mc uit te gaan (ieders een koffie, een water en een ongezoete ijsthee), best een prestatie dachten wij zo!

De middag verkennen wij de omgeving nog wat en om 16:00 spreken wij af met Denise. Zij geeft aan dat Jeff helaas tot laat weg is voor service werk en daarom zullen we hem niet zien.

Wij rijden 10 mile achter haar aan naar hun huis dat zij een aantal jaren terug zelf gebouwd hebben. De tuin (50 acre’s) bestaat uit hectare’s weiland en bos.

Denise stelt voor om ergens wat te gaan eten. We gaan naar de plaatselijke Chinees. Het eten verschilt hier erg van de Nederlandse Chinees. Wellicht dat Kevin wat zwaarder terugkomt omdat hij alles wilde proeven (lopend buffet).

Na het eten gaan wij naar de “Polk county fair” (Mena valt onder deze county). Dit is een soort combinatie van een dorpsfeest en een vee keuring en - verkoop. Er zijn hier enorm veel kippen, geiten, schapen, biggen en koeien.

De kleinkinderen van Denise demonstreren hier ook hun geiten en kippen, waarmee ze verschillende prijzen hebben gewonnen. De mensen die meedoen met de wedstrijd zijn erg druk bezig met het verzorgen van de dieren, zo worden de schapen geföhnd en hebben veel dieren hun eigen ventilator! Ook worden er veel dieren geveild, waaronder grote, zachte en wollige koeien

Wij nemen afscheid van Denise en haar familie en rijden terug de camping. Bij aankomst op het park zien wij vier grote herten die in de kinderspeeltuin rondlopen.

Morgen vertrekken wij richting Oklahoma City, zo’n 4 uur rijden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Karel en Dinie:
    1 september 2018
    Wat een ontzettend leuk verslag en mooie foto's.
    Ductape doet ook nog dienst zie ik.
    Leuk om jullie zo te volgen 😃😃
  2. Johannes:
    1 september 2018
    Amarins, kreeg je ook een beetje heimwee toen je dat allemaal weer zag ??
    A trip down memory lane.
    Veel plezier en denk om de overstekende raccoons en armadillos!
  3. M.Roufs:
    1 september 2018
    Leuk verslag veel plezier nog verder.
  4. Elisa:
    2 september 2018