Dag 19&20: Grand Canyon - Las Vegas, Nevada

15 september 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag een lange rit voor de boeg vanuit de Grand Canyon maar Las Vegas.

Om iets voor 7 laten wij de Grand Canyon achter ons en vervolgen onze route naar Las Vegas. Onderweg weer een enorme leegte.

Halverwege de middag komen wij aan bij Las Vegas. Het contrast met de omliggende woestijn wordt snel duidelijk! De lege autowegen door niemandsland maken plaats voor zesbaanswegen met volop drukte. Op de horizon zien wij de eerste hoogbouw van Las Vegas verschijnen.

Aangekomen op de camping blijkt het best heet. Het is zo’n 38 graden en de zon brandt fel op je huid. Met de Uber taxi gaan wij naar de strip, de plek waar het gebeurt in Vegas!

Wanneer wij aankomen en belanden in de drukte is het contrast met de afgelopen dagen bizar. Wij verkennen de stad en alvast sommige hotels. Het is echt bijzonder hoe de themahotels hebben geïnvesteerd in vermaak.

Wij bekijken o.a de gondels van Venetië en zien ondertussen op de achtergrond de Eiffeltoren van hotel Paris al opdoemen. Ook het Bellagio hotel is indrukwekkend. Dit niet alleen vanwege de fonteinshow, maar ook de botanische tuin binnen is erg mooi.

Na uiteten te zijn geweest besluiten wij ons toch een beetje over te geven aan onze zonden. We wagen een gokje in het Flamingo casino. Blijkbaar is het geluk aan onze zijde, we maken 150$ winst. Dit moeten wij natuurlijk even vieren met een paar drankjes! ;)

Eenmaal terug op de camping blijkt de temperatuur ‘s nachts ook amper te dalen. Omdat het zo warm is in de camper zijn wij genoodzaakt te slapen met de airco aan. Dit geeft een enorm lawaai. Geen geweldige nachtrust dus!

Volgende dag gaan wij ook de strip op om o.a. hotel Paris, the Excalibur (sprookjes thema) en Ceaser’s Palace te bekijken. Ook kunnen we de verleiding niet weerstaan om nog een gokje te wagen op onze geluks-gokkast. Wederom maken we zo’n 150$ winst en besluiten dat het zo genoeg is. De avond nog wat drinken en veeeeeeeeeel “bijzondere” mensen kijken!

1. Karel en Dinie:
    17 september 2018
    Mooi !!
    Wij zaten ooit in het excalibur hotel.
    Leuke herinneringen
  2. Kevin:
    17 september 2018
    Is het nog een beetje herkenbaar? ;)