Dag 21: Las Vegas - Bishop, Californië

16 september 2018 - Bishop, California, Verenigde Staten

De afgelopen twee nachten waren best wel kort en daarom vandaag een keer wat later uit bed.

Aan het einde van de ochtend verlaten wij de camping, om via Death Valley, zover mogelijk richting Yosemite National Park te rijden. Onze bestemming voor maandag en dinsdag.

Het begint goed! Door het nemen van een verkeerde afslag belanden wij met de camper midden op the strip. Gelukkig is het nog vroeg en is de stad nog niet volledig ontwaakt, waardoor het relatief rustig is. Wij vervolgen onze weg richting Death Valley.

Hier aangekomen blijkt de naam erg terecht. Het is een grote oppervlakte aan zand, steen en enkele verdroogde struiken. Omdat Death Valley het laagste punt in Noord-Amerika is lopen de temperaturen behoorlijk op. Ook vandaag is het warm (41 graden), daarnaast staat er erg veel wind. Wanneer wij uit de camper stappen voelt het alsof er een grote warme föhn op ons wordt gericht.

Door de harde wind worden wij tijdens het rijden af en toe behoorlijk heen en weer geslingerd. Death Valley is indrukwekkend. Zowel vanwege de grootte als de rotslagen en zandduinen.

Nadat wij enkele hoogtepunten hebben bekeken besluiten wij door te rijden tot aan Bishop (Californië). Inmiddels zijn we ook al ruim 6,5 uur onderweg en het is goed voor vandaag. Morgen door naar Yosemite National Park, nog 3 uren rijden.